Monday, April 9, 2018

Rahas pole küsimus!

Rahas pole küsimus,  kinnitavad Valitud ja Seatud üksteise järel pööblile, kes ikka veel kohapealsetest sünnitusosakondadest loobuda ei taha. 

"10. aprillil koguneb Valga Haigla nõukogu arutama Valga Haigla sünnitusosakonna tulevikku. Valga linna elanikud on otsustanud sel päeval koguneda Valga Haigla juurde, et üheskoos avaldada toetust sünnitusosakonna säilimiseks ning oodata üheskoos otsust. Kutsume kõiki Põlva piirkonna perekondi 10. aprillil jalutuskäigule ümber Põlva järve, et avaldada toetust nii Valga, Põlva kui ka teiste Eestimaa sünnitusosakondade kaitseks! Jalutuskäik algab kell 10.30, koguneme Hotell Pesa ja Põlva Spordikooli ette 10.15! Alguspunktist suundume kesklinna poole, et niipidi järvele tiir peale teha! Soovi korral võivad huvilised liituda ka teekonna erinevates punktides.
PS: Ülekäiguradade juures tagavad ohutuse helkurvestidega inimesed, kuid lisaks sellele palume kõigil osalejatel olla tähelepanelikud, et jalutuskäik mööduks kõigile rõõmsalt ja ennekõike ohutult!
Kontaktisikud:
Annika Muuga: 5016759
Kadri Kiho: 59052818

Rahvas saab suurepäraselt aru, et rahas ei ole küsimus. Seda on  talle korduvalt pikalt ja kannatlikult selgitatud:

- Eesti Raudtee müük (2001) ja tagasiost (2007). Nagu vana hea Juku anekdoot: "Kolmega ostan ja viiega müün, see pisike kaks protsenti, mis vahelt tuleb, rahuldab mind täiesti." Meie lihtsalt "kolmega müüme ja viiega ostame tagasi" ja ei hakka vahepealsest piskust numbrit tegema.

- 2006 avati "majandusliku arengu mootor tervele Lääne-Eestile" ehk Saaremaa süvasadam ehk 2 kaid kuni 200-meetriste kruiisilaevade teenindamiseks.  Sadama kümnendaks sünnipäevaks oli seal käinud täpselt 6,6 laeva aastas. No olgu, ega see väike saareke väga palju rohkem turiste välja ei kannataks ka. Lääne-Eesti mootorit ei saanud, kuid vähemalt saavad Saare memmed oma kootud sokid maha müüa. Asi seegi. Projekti maksumus 76,6 miljonit krooni ehk 8,6 miljonit eurot.

- 2010 valmis Mäo reisiterminal, millest pidi saama uhke transpordisõlm, tänaseks on see lihtsalt populaarne käimla. Tegemist pole muidugi mingi märkimisväärse summaga ka - kõigest 350 000 eurot.  Käimlatega on meil varasemaltki head kogemused - 2002. aastal tegime ju Toompeale ka 2,3 miljonit krooni maksma läinud kempsu. See muide on isegi Vikipeedias kirjas - märksõna miljonipeldik all :)!

 - 2011 avati Koidula raudtee-piiripunkt: 100 hektari suurune ala koos kolmekorruselise jaama- ja büroohoonega (3100 m²), kahekorruselise tolli- ja veterinaarkontrolli hoonega (1400 m²),  vedurite ja vagunite tehnohooldepunkt (1000 m²). Ups! Polegi vaja? Isegi mitte neid peeneid röntgenimasinaid mitte, mis igast vagunist iga nurga alt pilti oskavad teha? Ups, siis läks küll pahasti... Koidula on nii kõrvaline koht, et sinna ei lähe keegi isegi kempsu mitte. Projekti maksumus:  70 miljonit eurot. Netist on läbi lipsanud ka sõnastus "enam kui miljard eurot maksma läinud...".

- 2013 ehitati Politsei- ja Piirivalveameti tellimusel Kuressaarde võimas kordonihoone koos kopteribaasiga. 2014 kaotati läänepiiril kordonid ära - kelle eest sa säälpool seda piiri ikka kaitsed... Kuna politsei ja piirivalve teod on väga salajased, siis põgusa guugeldamisega maksumuseni ei jõua. Aga rohkem kui raha huvitab mind tegelikult see, et miks ja kuidas exelid kordoni kadumist ette ei näinud.

- 2013 anti ehitaja poolt üle Põltsamaa Ametikooli renoveeritud küttetrassid,  uus katlamaja ning uus praktikamaja. 2014 pandi kool kinni. Võinoh, poliitikute sõnul liideti Järvamaa Kutsehariduskeskusega. Mis tähendab seda, et praegu seisavad need objektid ikkagi tühjana. Sõna kõige otsesemas mõttes (katlamaja) korstnasse kirjutatud 6 miljonit eurot. 

- 2012 sai viimase viimistluse Voltveti Koolituskeskuse mõisahoone. Fassaad, katus ja küttesüsteem. 1 miljon. Varasemaid panuseid ja etappe praegu üles ei loe.  2016 visati Tihemetsa Tiina koos Voltveti koolituskeskusega ajaloo prügikasti.  (Haridusmaastikult leiab selliseid näiteid - renoveeritud ja siis kinni pandud - hulgaliselt).

- Estonian Air (1991-2015). Rahvusliku lennufirma pankroti väljakuulutamise hetkel ulatusid nõuded ettevõtte vastu üle 100 miljoni euro.  See oli raha, millega riik oli Estonian Airi turgutanud ja nüüd äkitsi ütles  Euroopa Liit, et nii ei tohi, las Estonian Air maksab tagasi. No aga põlnd ju millestki maksta! Riik võttis nüüd teisest taskust  järgmised 40 miljonit eurot ja asutas Nordica, mis hetkel töötab kahjumiga.

- 2015 pidi esialgsete plaanide kohaselt üle antud saama suurim investeering Eesti ajaloos - Eesti Energia  Auvere elektrijaam. 638 miljonit eurot. Heitmete piirnormidega seotud probleemide tõttu on üleandmise aega mitu korda pikendatud, viimane pakkumine oli  "käesoleva aasta lõpuni". 
 Rahvasuu räägib, et ehitame  mõttetu tehnoloogiaga jaama. Mina ei tea. Ma ei ole ei sadamaspetsialist ega piirivalvur ega energeetika spets ega miskit. Kuid rahvas räägib ka, et  vahet pole. Et kõik need asjad - eriti taristu-teemalised - on ehitatud ekspertide veenvatest ning selgetest ja majandusanalüütikute arvutustest hoolimata.

2016 oli Pealtnägijas lugu, kuidas Haigekassa saaks kokku hoida aastas 15 miljonit. Ma pole küll kellegi käest küsinud, kuid ma olen üsna kindel, et ükski ekseliametnik pole nende miljonite säästmiseks lillegi liigutanud. Exeli ja  hiire liigutamisest rääkimata.
Küll aga liigutab Haigekassa raha. Eesti energia juht Sandor liive sai ka peale ametist lahkumist ehk siis, kui ametis oli juba uus juht oma kena palgakopikaga -  veel 15 kuud Haigekassalt kena taskuraha - 12 000 eurot kuus... Ja ma ei eksinud nullidega. Ehk peaaegu üks Põlva spnnitusosakonna aasta ülalpidamiskulu...

Viimases "Suud puhtaks" saates ei saanud minu meelest mitte ükski saatekülaline, sealhulgas isegi Kadri Simson ise aru, milleks meile  tasuta ühistransporti vaja on.

Aga  me teame, et rahas ei ole küsimus. 
Küsimus on maksumaksjates...

P.S. Tšehhis renoveeriti eurorahade toel väikeses külas nimega Pomez üks talu bordelliks. Ma usun, et nad võisid omadega isegi plussi jõuda, enne, kui raha tagasi hakati nõudma... Sest 40 000 ei ole ju üldse mingi raha. Ja vähemalt on kõigil ümberringi lõbus :D


No comments:

Post a Comment