Wednesday, December 11, 2019

Viie-tärni-inimesed

Niisiis olen kohale jõudnud. Esimene tööpäev ka tehtud. Preemiaks selle pingutuse eest sain kohe kaks vaba päeva.

Viis tärni pole naljaasi. Tõeline labürint. Käisin eelmisel õhtul hommikuks vajaliku raja tervelt kaks korda läbi, et õiges kohas õige nurga taha pöörata ja hommikul eduliselt ettenähtud kohta kohale jõuda. 
Plekist kappidega garderoobi vaatasin ka kaks korda üle. Kontrollisin, kas võti töötab. Töötas. Aga hommikuks olid nad minu garderoobitoa ära kaotanud! Tervelt saja kapiga garderoobituba oli läinud! Nagu "Harry Potteris"! Sa võid aimata, kui lollakalt ma ennast tundsin - eile oli ja täna enam ei ole! Viimases hädas pöördusin mööduva meesterahva poole: "Kas Teie teate, kus on kapid numbriga kolmsada ja edasi? Siin on ühest sajani, siin sajast kahesajani, aga kolmesajandad?"
Mees ei teadnud. Vaatas samuti otsivalt ringi ja küsis siis mu võtit näha. Võtme peale oli kirjutatud number 235. Kust kuradist ma olin võtnud, et 325? Sa võid aimata, kui lollakalt ma ennast tundsin...

Viis tärni pole naljaasi. Viie-tärni-külalisel tuleb kogu see staff kinni maksta, kes nende tärnide eest rügab. Ehk siis kodulehe järgi on meie majas 119 tuba, 207 voodit ja 140 töötajat. (Islandi külalistemajas oli ca 120 voodit ja kõrghooajal max 15-20 inimest).

Viie-tärni-töötajaid saab eristada nende kostüümide järgi. Näiteks toatüdrukutel nagu mina on kaks kostüümi - üks punane kleidike ja teine must; viimase juurde kuulub ka väike valge pitspõll. (Kahju, et tanu ei ole!) Musta riietume õhtuseks vahetuseks, aga kuna ma seda pole veel üle elanud, siis puudub mul ka selge arusaam, mida õhtune vahetus teeb. "Valmistame külaliste toad ööks ette," ütles leedulanna. Mulle jäi mulje, et kõik see, mille me päevase vahetuse ajal peenelt ja püüdlikult kokku oleme voltinud, tuleb siis uuesti lahti harutada. Sest ega viie-tärni-inimene tohi ise midagi teha, kinnitas juba Hüatsint Uus-Meremaal, kui ta oli sellest minestusest toibunud, et ma toauksel seisvale viie-tärni-külalisele olin julgenud WC-paberi rulli kätte anda. 

Viis tärni pole naljaasi. Mina olin kogu aeg arvanud, et portjee on uksehoidja, aga siin, võta näpust, tähendab portjee hoopis meessoost tolmuimejat. Kahe toatüdruku peale antakse üks valgete varrukate ja hallisäbrulise vestiga tolmuimeja. Portjee lükkab ka rõdult lume ära, tassib koristuskärust musta pesu minema ja on tüdrukutele poisi eest. Jooksupoisi, ma mõtlen. 

Viis tärni pole naljaasi. Toatüdrukud jagavad oma töö nõnda, et üks võtab vannitoa(d) ja teine numbritoa. Kui valmis, vaadatakse üksteise töö üle, et ega miskit kahe silma vahele pole jäänud või mõni plekike kuskilt ootamatu nurga alt välja ilmunud. Siis vaatab toa üle tolmuimeja. Kõige lõpus tuleb korruse guvernant - ma olin siiamaani arvanud, et guvernant on lapsehoidja-koduõpetaja, aga siin, võta näpust... Guvernant käib näpuga läbi kõik kapi- ja sahtlinurgad läbi ning kükitab ja hüppab iga klaaspinna ees nagu riistvõimleja. Alles siis, kui guvernant on öelnud "ok", võivad kallid külalised tuppa minna.

Viis tärni jagunevad veel omakorda peenemateks ja vähempeeneteks tubadeks. Peenemates tubades on peenemalt volditud hommikumantlid, kahe vannitoa põrandaräti asemel kolm, vannimütsike  ja kapslitega kohvimasin. Pikk kingalusikas, millega meil Aserbaidžaanis naftat seljast maha lükati, kuulub kõikide tubade standardvarustusse nagu ka värskete fruktidega puuviljavaagen.

Viie tärni töötajad on üle ilma kokku tulnud. Koristusbrigaad koosneb peamiselt itaallastest ja  portugaallastest, kuid esindatud on ka Slovakkia, Ungari ja Leedu. Mida kõik ülejäänud inimesed teevad, ma täna veel ei tea. 

Esimesel päeval satun komplekti portugali Maria ja portugali tolmuimejaga. Maria saksa keele oskus on nimisõnad nimetavas käändes pluss väljend "saad aru". Verstehst du.  Rohkem ühiseid keeli meil pole. 
"Švamm ja see, saad aru," ütleb Maria mingist pudelist švammile vedelikku sortsutades. "Klaas, saad aru?" hakkab Maria švammiga joogiklaase pesema. 
Saan. 
"Kolmas sahtel, saad aru," ütleb Maria. Käes on tal väike valge linik, mille viie-tärni-külaline peab oma voodi ette vaibale laotama. (Milleks küll???) "Üks, kaks, kolm." Maria pistab liniku sahtlisse. Läheb siis teise öökapi juurde ja loeb: "Üks, kaks, kolm - saad aru?"
"Kas sussid käivad ka sellesse kolmandasse sahtlisse?"
Maria alustab otsast peale:
"Kolmas sahtel, saad aru? Üks, kaks, kolm." Läheb siis teise öökapi juurde ja loeb: "Üks, kaks, kolm - saad aru?"
Ma saan aru, et ma pean kõik oma küsimused keha keeles ja/või pantomiimina esitama. Loodetavasti tuleb see mu figuurile kasuks..,

Vaade minu toa aknast 1850 m kõrgusel 11.12.19 kell 9.30.

Kui ma nüüd vabade päevadega ka ühele poole saan, siis on ju  peaaegu pool nädalat juba tehtud!
Olge ise ka terved!






No comments:

Post a Comment